Nu jeflar

Efter att vi varit i Grekland så blev jag väldigt taggad på att få äta lite nyttigare igen. Under veckan har vi typ levt på pasta och potatis… Eh. Inte så att det var dålig mat på hotellet men jag är lite töntig när det gäller kött utomlands haha.

Jag har fått en riktig dille på knäckebröd och har bestämt mig för att slopa mjukt bröd för det mesta då jag är så trött på det för tillfället. Jag går inte enligt någon diet för sånt fjant orkar jag inte med utan kör på lite blandat helt enkelt!

Jag kommer att köra på det här ”matschemat” i alla fall på vardagar för då äter jag som mest(i och med jobb):

Frukost hemma(06:30): två knäckebröd med ost och paprika på, ett glas mjölk och kvarg med lite saft eller bär i.
Frukost på jobbet(09:00): två kokta ägg
Lunch(12:00): det som vi åt till kvällsmat dagen innan. Brukar vara tacos, kycklinggryta, kött, fisksoppa eller liknande.
Mellanmål(16:15): Smoothie/ägg/gröt/någon frukt.
Kvällsmat(runt 19:00): liknande det på lunchen fast nu en ny maträtt då!

Tidigare så har jag slarvat med att äta frukost på jobbet vilket gör att jag vräker i mig lunchen fort som satan sen istället, inte bra. Hoppas på att detta schema fungerar bra och att jag kommer må bättre. Jag blir så satans trött och grinig om blodsockret svajar så det får bli skärpning med maten! Sen blir det inte alls såhär tidsenligt på helger såklart, men jag ska försöka hålla mig till fem mål per dag även om det är helg.

Har ni tips på goda smoothierecept? Jag brukar alltid tröttna så fort och det blir nästan alltid samma för min del med hallon, banan och youghurt/kvarg/liknande.

0,4

/ Anna